Основи мерчендайзингу: збалансований асортимент у торговій точці

Ми починаємо новий цикл статей, присвячених цікавій і корисній з практичної точки зору темі — основам мерчендайзингу.

Що таке мерчендайзинг?

Це комплекс заходів, що проводяться в торговій точці з метою збільшення обсягу продажів певного товару або колекції шляхом спеціального їх розміщення, оформлення простору всього магазину і вітрин, для того щоб надати споживачеві якнайбільше інформації про товар.

Мерчендайзинг спирається на правила представлення товарів у торговій точці, які виведені зі спостережень за найбільш типовою поведінкою покупців.

Мерчендайзинг визначає:

  • способи викладання товарів;
  • набір товарів, що продаються;
  • розміщення обладнання по залу;
  • формування товарів на полицях;
  • підготовлення торгового приміщення (фарбування стін, освітлення, температура);
  • інформаційне забезпечення торгового залу (звукова атмосфера, відеопрезентації).

Тема нашої першої статті з циклу «Основи мерчендайзингу» — Правила збалансованого асортименту і його пропорції. Для легкості сприйняття інформації розглянемо цю тему на прикладі. Є торгова точка, яка продає ліжка, ортопедичні матраци та аксесуари для сну. Загальна площа магазину — 100 кв. м. У торговій точці необхідно розмістити 10 виставкових одиниць. Під виставковою одиницею мається на увазі ліжко з матрацом, а також вітрини з подушками та ковдрами. Весь цей асортимент займає площу вашого торгового простору.

10 % торгового простору (в нашому випадку це одна виставкова одиниця) має бути виділено під оформлення сезонного товару. Готується ця зона за місяць до початку сезону. Зовсім скоро зима, саме час подумати про викладання зимового асортименту. Наприклад, можна розстелити на ліжку зимову вовняну ковдру з колекції Day&Night.

50 % — 60 % торгового простору (5-6 виставкових одиниць) виокремлюємо під основний товар, який орієнтований на головного покупця і приносить найбільше прибутку. Представленість популярного товару на вітрині збільшує обсяг продажів магазину. Головне — не забувати відстежувати популярність цих моделей і за потреби корегувати асортимент.

10 % — 20 % торгової площі (1-2 виставкові одиниці) повинні представляти новинки, ексклюзивні або дорожчі товари, ніж ваш основний асортимент. Це можуть бути матраци преміальних колекцій, наприклад, безпружинні моделі з оновленої серії Doctor Health. Такий товар допоможе привести в магазин платоспроможних покупців. Такі матраци можна розташувати в глибині магазину і оформити більш вишукано у порівнянні з основним асортиментом.

Пам'ятайте про мініматраци, подушки, наматрацники і ковдри. Цей асортимент займає решту 10-20 % торгової площі. Комплексні продажі допоможуть вам збільшити середній чек магазину, а також задовольнити різні потреби клієнтів. Активні продажі аксесуарів для сну відбуваються у святкові дні, що збільшує трафік і підвищує впізнаваність магазину.

Завдяки цим рекомендаціям асортимент продукції вашого магазину буде сприяти збільшенню продажів і залучення нових клієнтів.


Читайте також

Herbalis Kids: огляд колекції дитячих матраців

Herbalis Kids: огляд колекції дитячих матраців

Для найменших споживачів продукції ЕММ розроблена окрема колекція дитячих ортопедичних матраців - Herbalis Kids. Під час її створення враховувалися ключові потр...